Čas na sebe

by - 3/10/2018



V dnešní uspěchané, stresové a celkově úmorné době je často opravdu těžké najít si čas sami na sebe. Mezi prací nebo školou, rodinou, přáteli a případně třeba i přítelem/přítelkyní moc času nazbyt opravdu nezbývá. Nároky jsou pořád větší a větší a čas se nám zdá stále rychlejší a rychlejší. Pravdou ale je, že čas je jediný spravedlivý soudce, máme ho všichni stejně a je jen na nás, jak ho zaplníme nebo uspořádáme. Tady je pár tipů na to, jak si najít chvíli na sebe a jak ji využít.

Vedete si diář? Skvělé! Není nic jednoduššího než si naplánovat alespoň hodinku pro sebe. Další věcí potom je, pokud věci plánujete, ale plán už neplníte. V tom případě bych radila dvě možnosti.
A) začněte plán dodržovat
B) vykašlete se na plán a prostě všechno zahoďte a tu chvíli na sebe si najděte. A když už ne hodinku, tak aspoň půl.

Pokud je Vám už ráno jasné, že prostě žádný čas pro sebe mít nebudete ani kdybyste se zbláznili, využijte každé příležitosti. Chodíte do práce pěšky? Výborně! Není nic lepšího, než si vyčistit hlavu na čerstvém vzduchu. Jezdíte autem? Skvěle, pusťte si třeba hudbu a hned Vám bude o trochu lépe. Máte pauzu na oběd? Zaklapněte počítače, odložte telefony a v klidu se najezte.

Vidíte? Už se Vám rýsuje čas, ve kterém nejste v jednom kole a máte alespoň chvilku klidu.

Když už se dostane do fáze, že máte volný čas a můžete si dělat co chcete, často se stane, že člověka ani nenapadá, co by mohl dělat. Už jsme z toho každodenního spěchu tak šílení, že ani nevíme, co nás baví a vše nám přijde jako ztráta času. Má odpověď na to je vždy "NO A CO?!". I když je to třeba opravdu svým způsobem ztráta času, je to něco, co mě baví, u čeho si odpočinu nebo třeba úplně vypnu a u čeho naberu sílu a energii pokračovat dál.

Tyhle ztráty času mám třeba ráda já:

Vybarvování

Ano, ano, slavné omalovánky pro dospělé neboli antistresové omalovánky jsou pro mne už několik let skvělým způsobem, jak alespoň na chvilku úplně vypnout. A ano, opravdu to JE ZTRÁTA ČASU pro většinu lidí v mém okolí, ale mně pomáhají. Například jsem se takhle uklidňovala, když mi umřel blízký člověk. Jednoduše to zabírá.

Poslech hudby

Máte hudbu jen jako kulisu? Já taky, ale občas si jen tak pustím písničky, zpívám si, tancuju...  zkrátka cokoliv, co mě napadne. A nevěřili byste, jak se vždycky potom cítím nabitá energií, veselá a šťastná.

Filmy nebo seriály

Ty se tedy můžou stát i závislostí, já už třeba neusnu bez puštěného seriálu. Ale proč? Protože moje práce je tak náročná, že si ji často nosím domů, a abych se alespoň vyspala, tak první potřebuju, aby můj mozek přestal pracovat. Různé seriály jsou pro to absolutně nejlepším lékem ze všech. Doporučuji.

Knížka

Stará dobrá knížka... víte, jak je skvělá na zapomenutí problémů každodenního světa? Kdo nezkusil, netuší. Navíc dám ruku do ohně za to, že při dnešní možnosti výběru si vybere pravdu každý něco, co ho zajímá.

Čerstvý vzduch

Procházka, výlet nebo aspoň otevření okna a nadechnutí se čerstvého vzduchu není nikdy špatný nápad. Věděli jste, že v pravidelně větrané kanceláři je mnohem vyšší výkonnost než v nevětrané? Jak já se těším na léto, teď mám pořád zavřená okna, abych neumrzla.

Prohlížení fotek

Také máte všechny ty fotky z dob, kdy se ještě vyvolávaly? A taky si nikdy nenajdete čas si je prohlédnout? My to děláme sice nepravidelně, ale za to strašně rádi! Ke každé fotce se vážou nějaké vzpomínky a hned máte využití volného času vyřešené. A navíc něčím, co Vás bude opravdu bavit.

Dekorace bytu

Mojí oblíbenou činností je i různá dekorace bytu. Od květináčů přes rámečky třeba až po kelímky na kartáčky. Kolikrát neodolám koupit nebo si vyrobit něco nového a výtvor je na světě. Včera jsem třeba udělala vázu z lahve od vína a s využitím mé sbírky laků na nehty se najednou i vybarvila.

Návštěva

Občas je nejlepší čas pro sebe ten, ve kterém vůbec nebudete sami se sebou. Zní to sice divně, ale je to tak. Taky někdy prostě nemůžete vydržet sami se sebou a cítíte, že potřebujete lidi? Mně se to stává a pak není nic lepšího než si pozvat kamarády nebo jet za někým, kdo Vám chybí.

A jak to máte vy? Co děláte ve volném čase a děláte si vůbec čas sami pro sebe?
Photo Designed by Freepik & Ams


You May Also Like

0 komentářů

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.